EMTONE – Framtidens Cellulitreducering

cellulitreducering med Emtone

EMTONE är den första och enda enheten på marknaden som samtidigt levererar både termisk och mekanisk energi för att eliminera alla huvudorsaker till celluliter och lös hud både effektivt och icke-invasivt. EMTONE behandlar huvudorsakerna för celluliter istället för att dämpa symptomen med omedelbara resultat som varar.

Vad är celluliter?

Celluliter, eller gynid lipodystrofi, är ett tillstånd där subkutant fett klumpar ihop sig under huden, främst på höfter och lår. Detta drabbar främst kvinnor efter puberteten. Celluliter är endast kosmetiskt och beror alltså inte på fetma eller liknande.

Det finns inte en enskild orsak till att man får celluliter men det finns många olika faktorer som kan påverka förekomsten av dem. Exempelvis genetiska faktorer som fettfördelning, ämnesomsättning och hudtjocklek påverkar utvecklingen av celluliter. När det kommer till könsfördelning så kan män också få celluliter, även om det är vanligare hos kvinnor. Detta beror på att fördelningen av fett, muskler och bindväv är olika mellan könen. Utöver detta är det ofta kvinnliga hormoner som påverkar fördelningen av kroppsfett. När kvinnor åldras minskar nämligen östrogennivåerna och detta kan därmed komma att förändra hudens struktur.

Celluliter har tre olika typer eller grader av fett. Nivå 1 betyder att groparna bara är synliga när huden komprimeras, alltså trycks ihop. Detta är det första tecknet på ansamling av vatten i vävnaden. Nivå 2 betyder att när du står upp, är celluliter synliga. Detta beror på att vatten, fett och slaggprodukter har ackumulerats i vävnaderna och blodcirkulationen har börjat minska. Om celluliter är synliga när du ligger, så är det nivå 3. Detta beror på att vävnaderna börjar bilda mer geléliknande klumpar, som så småningom visar mer och mer fast konsistens.

Det vanligaste sättet att upptäcka celluliter är dock genom att se ojämna områden i huden. Ett annat kännetecken kan vara minskat blodflöde, vilket man kan se genom att huden blir mjuk, blek och torr i de utsatta områdena.

Vad är EMTONE?

Synergistiskt utsläpp av monopolär radiofrekvens och riktad tryckenergi möjliggör behandling av de grundläggande orsakerna till celluliter istället för att endast dämpa symtomen. Det betyder att du inte bara ser skillnaden utan du kan faktiskt känna den. Den revolutionerande EMTONE-tekniken bygger på en samtidig leverans av termisk och mekanisk energi.

Vem är rätt kandidat för EMTONE?

EMTONE är den perfekta behandlingen för alla personer som letar efter en icke-invasiv reducering av mjuka eller hårda celluliter och övergripande förbättring av hudens utseende.

Hur snabbt ser jag resultat? Finns det någon återhämtningstid?

Patienter har rapporterat förbättringar efter en enda behandlingssession. Resultaten kommer vanligtvis att fortsätta förbättras under de närmsta månaderna. Eftersom det inte är någon återhämtningstid kan man återuppta normal aktivitet omedelbart efter behandlingen.

Hur känns behandlingen? Är det smärtsamt?

Revolutionerande EMTONE-teknik bygger på en samtidig leverans av termisk och mekanisk energi. Den vanligaste uppfattningen om behandlingen jämförs med en ”hot stone”-massage med intensiva mekaniska vibrationer.

Hur lång är behandlingen? Hur många sessioner behöver jag?

De flesta patienter genomgår fyra behandlingar, schemalagda en eller två gånger per vecka. En behandling tar vanligtvis cirka 20 minuter beroende på vilket område som ska behandlas.

För salonger - mer om Emtone

För konsumenter - Hitta närmsta klinik

kliniker
Detta inlägg postades i Emtone

Om Victus?

Victus Medical Clinic är en av landets främsta leverantörer av högteknologisk estetisk apparatur för kliniker och salonger. Vi har arbetat med hälsa, friskvård, välmående och skönhet i över ett decennium.

Fråga Anette